Een onverwachte wending

2 september 2015

Hallo allemaal!

Jullie hebben waarschijnlijk verbaast opgekeken. Costa Rica? En El Salvador dan? Inderdaad. De reisbestemming is veranderd. Eergister (31-08) kreeg ik een bericht van de CFCI (de zendingsorganisatie) dat men het te gevaarlijk vond om mij naar El Salvador te laten gaan. Aan het begin van de straat waar de zendingspost staat werden drie mensen doodgeschoten (een Spaans filmpje kan je hier vinden). De dagen daarna groeide de onrust in de buurt van de zendingspost en hoorde men regelmatig schieten. Het geweld is niet tegen de post zelf gericht (die erg geliefd is in de omgeving) maar komt door vechtende bendes.

Omdat de onrust in de buurt -en ook in de rest van het land- toeneemt, heeft CFCI besloten dat het niet verantwoord is om mensen naar het land te sturen. De meeste mensen die er zaten, zijn ook al weg.

In Costa Rica konden ze nog mensen gebruiken. De zendingspost in San José richt zich vooral op het geven van (Engels) onderwijs aan kinderen. In de weekenden worden er veel sportactiviteiten georganiseerd. Op die manier proberen ze het evangelie te delen.

De vertrekdatum blijft hetzelfde. Op 9 september hoop ik in het vliegtuig te stappen.

Groeten!

Steven

1. Dicky Kasper:
    2 september 2015
    Een hele goede tijd Steven in Costa Rica !!
    Ik kijk er naar uit je verhalen te lezen.
    Hartelijke groet,
    Wolter en Dicky